Żywność wysoko przetworzona – o czym pamiętać

Zawartość cholesterolu
Zawartość cholesterolu – co trzeba wiedzieć
4 lutego 2018
Catering dietetyczny Warszawa
Catering dietetyczny Warszawa
27 lutego 2018
Żywność wysoko przetworzona

Żywność wysoko przetworzona – zdrowie

Coraz częściej w dzisiejszych czasach nasza dieta opiera się na tak zwanych produktach wysoko przetworzonych. Mimo, że większość osób wie, że tego typu produkty nie powinny być zbyt często spożywane, niewiele osób tak naprawdę wie czym jest żywność wysoko przetworzona. Żywność wysoko przetworzona to żywność, która została poddana obróbce technologicznej w specjalnych zakładach spożywczych. Nadrzędnym celem takiej obróbki technologicznej jest takie przygotowanie żywności, aby  mogła być dłużej używana, mogła być przechowywana w różnych warunkach, a także aby po prostu cały proces jej produkcji był szybszy.

Obróbka termiczna niestety zazwyczaj oznacza szereg procesów, które nie są wcale dobra dla żywności. Produkty są między innymi poddawane obróbce termicznej, a także innym procesom, które sprawiają, że oryginalne produkty tracą w zupełności swoje wartości odżywcze. Żywność wysoko przetworzona jest także pełna szkodliwych dodatków i substancji chemicznych, których nie powinniśmy w ogóle spożywać. Przykładem żywności wysoko przetworzonej są takie produkty, w których mamy problemy z rozpoznaniem ich oryginalnej formy. Należą do nich na przykład: różnego rodzaju gotowe sosy, chrupki kukurydziane, wafle ryżowe, parówki, chipsy czy słodycze.

Żywność wysoko przetworzona – podstawowe informacje

Żywność wysoko przetworzona ma bardzo negatywny wpływ na nasze zdrowie. Z jednej strony jako, że nie zawiera substancji odżywczych ani witamin nie dostarcza naszemu organizmowi tego czego mu trzeba, z drugiej natomiast pełna jest szkodliwych substancji, który mają ewidentny negatywny wpływ na stan naszego zdrowia. Produkty wysoko przetworzone powodują także rozwój różnego rodzaju chorób cywilizacyjnych takich jak: nadciśnienie, choroby serca, cukrzyca czy rak.

Powinniśmy zatem bezwzględnie unikać żywności wysoko przetworzonej i dbać o zachowanie właściwej diety. Najlepiej jeśli kupujemy naturalne produkty i staramy się z nich przygotowywać zdrowe posiłki. Wykorzystujemy przy tym tradycyjne formy przetwarzania żywności, które nie pozbawiają jej całkowicie substancji odżywczych i witamin. Należy zatem bezwzględnie pamiętać o takich kwestiach jak po pierwsze sprawdzanie zawartości i składów produktów a także sposobów jej przygotowywania. Zdrowa żywność to przecież podstawa naszego zdrowia dlatego w żaden sposób nie należy jej lekceważyć czy po prostu ignorować.

Sposób wytwarzania żywności odgrywa przecież ogromną rolę i ma niebagatelny wpływ na to jak się faktycznie odżywiamy. Należy zatem o tym pamiętać i starać się spożywać możliwie najzdrowsze produkty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *