Dieta 1500 kalorii

Robienie zakupów
Robienie zakupów – co jest ważne
17 marca 2018
Sportowy tryb życia
Sportowy tryb życia – na co zwrócić uwagę
5 maja 2018
Dieta 1500 kalorii

Dla kogo dieta 1500 kalorii?

Bycie szczupłym nie zawsze idzie w parze z byciem zdrowym, choć oczywiście osoby otyłe znacznie mocniej narażone są na wystąpienie niektórych chorób, np. cukrzycy lub miażdżycy. Między innymi z tego powodu, ale również ze względów estetycznych, próbują się odchudzać. Stosują najróżniejsze diety, w tym diety polegające na ograniczeniu liczby spożywanych w ciągu dnia kalorii. Dieta 1500 kalorii jest jedną z nich.

Na czym polegają diety niskokaloryczne?

Dieta niskokaloryczna nie polega na ograniczaniu konkretnych grup produktów czy też skupianiu się wyłącznie na węglowodanach, białkach, produktach nieprzetworzonych czy innych. Podczas stosowania tej diety właściwie można jeść wszystko, ale w rozsądnych ilościach. Nie należy przekraczać ustalonego limitu kalorii, ani też przesadzać w druga stronę. Warto natomiast zadbać o to, by dieta była dobrze zbilansowana, urozmaicona. Źle skomponowana dieta może się bowiem przyczynić do powstania niedoborów.

Dieta 1500 kalorii i jej założenia

Dieta 1500 kalorii jest jedną z diet niskokalorycznych, do tego uznaną za skuteczną i bezpieczną. 1500 kalorii to niewiele, ale nie jest to ilość drastycznie mała, jak w przypadku diety 1000 kalorii, którą niektórzy wprost nazywają głodówką.

Osoba na diecie 1500 kalorii spożywa w ciągu dnia posiłki, których łączna wartość energetyczna nie przekracza 1500 kalorii. Oczywiście ilość tę należy rozłożyć na pięć niewielkich posiłków. Nie zjadamy tyle w trakcie jednego posiedzenia przy stole! Największe powinny być posiłki główne, czyli śniadanie, obiad i kolacja. Niezwykle istotne jest, by mimo niskiej kaloryczności, były to posiłki pożywne – takie, które na długi czas zaspokoją uczucie głodu. Przekąski, czyli inaczej II śniadanie i podwieczorek to posiłki znacznie mniejsze, ale ich spożycie jest niezwykle istotne. Małe, ale częste posiłki podkręcają metabolizm.

Diety niskokaloryczne nie są problematyczne w stosowaniu, choć liczenie kalorii i ważenie składników początkowo może być uciążliwe. Zwłaszcza dla tych osób, które robią to po raz pierwszy. Doskonałym rozwiązaniem jest w tym przypadku catering dietetyczny. Firmy cateringowe oferują najróżniejsze diety, a dieta 1500 kalorii jest jedną z nich (zobacz na lightdiet.pl). Klient, który decyduje się na dietę pudełkową, codziennie otrzymuje pięć zdrowych posiłków o łącznej kaloryczności nieprzekraczającej 1500 kalorii. Nie musi robić zakupów, ważyć składników, gotować ani liczyć kalorii, a bardzo szybko zauważa efekty stosowania diety.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *